مقالات آرشیو خبر ها
فصل آبروداري براي كالچو

فصل آبروداري براي كالچو

در روزهايي كه چهره كالچو به خاطر فساد تباني و لكه ننگ نژادپرستي هواداران تيم هايش، زشت تر از هر زمان ديگري شده است، يوونتوس فصل را به اميد هت تريك قهرماني متوالي در سري A با كسب سومين اسكودتو با آنتونيو كونته آغاز مي كند و مي خواهد اقتدارش بر فوتبال شبه جزيره چكمه اي را وارد مرحله جديدي كند.
يوونتوس، قهرمان دو فصل گذشته سري A كه براي رسيدن به اسكودتوي سوم در تابستان امسال تركيب خود را با خريد بازيكناني مانند كارلوس توز از منچسترسيتي، فرناندو يورنته از اتلتيك بيلبائو و آنجلو اوگبونا از تورينو تقويت كرد، هفته گذشته با تحميل شكست 4 - صفر به لاتزيو در سوپرجام ايتاليا هشداري ترسناك به ديگر مدعيان ليگ از جمله ناپولي و ميلان داد، اگرچه اين بازي بار ديگر مشكلات ريشه دار فوتبال ايتاليا همچون نژادپرستي از سوي سكوها را به نمايش گذاشت. غيبت استفانو مائوري، كاپيتان لاتزيو به دليل محروميت 6 ماهه به خاطر دست داشتن در تباني تعيين نتايج سري A در سال 2011 هم كه دليل ديگري بود كه معضل حل نشده فساد تباني در كالچو يك بار ديگر به ياد اهالي فوتبال دنيا بيفتد، بماند كه استاديوم هاي كهنه، مشكلات مالي باشگاه ها و هوليگانيسم نيز ديگر مشكلاتي بوده اند كه در چند سال از پرستيژ فوتبال ايتاليا كاسته و بازيكنان طراز اول دنيا را ترغيب كرده به جاي انتخاب اين كشور، راهي اسپانيا، انگليس و حتي آلمان و فرانسه شوند.
فصل گذشته بود كه آنتونيو كونته، گفت سال ها طول خواهد كشيد تا يك تيم ايتاليايي دوباره بتواند ليگ قهرمانان اروپا را ببرد، اما با كارهايي كه تيم هاي ايتاليايي در تابستان امسال انجام داده اند به خصوص خريد كارلوس توز، رفتن گونسالو هيگواين به ناپولي و اضافه شدن ماريو گومز به تركيب فيورنتينا كه استارت همه آنها انتقال ماريو بالوتلي به ميلان در ماه ژانويه بود، اميد را به ميان هواداران كالچو براي موفقيت در عرصه رقابت هاي اروپايي برگردانده است.
تيم هاي ايتاليايي تابستان امسال در بازار نقل و انتقالات حرف هايي براي گفتن داشتند. ناپولي علاوه بر هيگواين، با درايس مارتينس از پي اس وي آيندهوون و رائول آلبيول از رئال مادريد نيز قرارداد بست تا پرخرج ترين تابستان را در ميان تمام تيم هاي ايتاليايي داشته باشد. البته بخش بيشتر بودجه اين خريد ها از فروش مهاجم اروگوئه اي اين تيم، ادينسون كاواني به پاري سن ژرمن در ازاي 64 ميليون يورو فراهم آمد.
بعد از دو بار حضور در ليگ قهرمانان اروپا (طي سه فصل اخير) ناپولي كه فردا شب ميزبان بولونيا است، مسلما خود را براي مزاحمت براي يوونتوس و تلاشي جدي براي كسب سومين قهرماني اش در سري A آماده كرده است، هرچند با وجود اين تعداد بازيكن جديد و روي كار آمدن رافائل بنيتس كه جاي والترماتزاري را به عنوان مربي گرفته است، شايد مدتي طول بكشد تا آبي پوشان شهر ناپل با يكديگر هماهنگ شوند. اين در حالي است كه يوونتوس با حفظ هسته قبلي خود، همان تيمي كه در دو فصل گذشته بر فوتبال ايتاليا مسلط بوده است و برخورداري از امتياز بازي در استاديومي كه متعلق به خودش است و هميشه پر از تماشاگر و پرسر و صدا، براي تكرار قهرماني فصل گذشته است تلاش مي كند. يووه كه فصل گذشته با 9 امتياز اختلاف نسبت به ناپولي اسكودتو را از آن خود كرد، يكشنبه شب در نخستين ايستگاه براي كسب سي امين قهرماني رسمي و سي و دومين قهرماني غير رسمي اش به خانه سمپدوريا مي رود، همان تيمي كه آخرين شكست بانوي پير را در فصل گذشته رقم زد.
تيم ديگري كه خود را براي ايستادن در مسير رسيدن يووه به سومين قهرماني متوالي اش آماده كرده ، ميلان است كه امشب به خانه وروناي تازه صعود كرده به سري A مي رود. روسونري فصل گذشته در نيم فصل دوم به خود آمد و به لطف حضور ماريو بالوتلي از ميانه هاي جدول توانست خود را به رده سوم برساند و در آخرين هفته سهميه ليگ قهرمانان اروپا را از چنگ فيورنتينا در آورد. همسايه اين تيم، اينتر كه فردا شب ميزبان جنوا است نسبت به قرمز و مشكي پوشان شهر ميلان شرايطي كاملا متفاوت دارد. مربي جديد نرآتزوري، والتر ماتزاري كار سختي براي برگرداندن اينتر – تيمي كه فصل گذشته در رده نازل نهم به كارش پايان داد و حتي سهميه مقدماتي ليگ اروپا را هم كسب نكرد- پيش رو دارد. فيورنتينا هم كه فصل گذشته را روي پله چهارم به پايان رساند، با خريد ماريو گومز، مهاجم سابق بايرن مونيخ خط حمله اش را تقويت كرده است، هرچند ممكن است نتواند خلأ هافبك بازيساز خلاقش، استوان يووتيچ را پر كند.
ليورنو، ساسولو و هلاس ورونا ميهمانان جديد اين فصل سري A هستند كه جاي پالرمو، سيه نا و پسكارا را گرفته اند و همچون رودي گارسيا، مربي رم، فابيو ليوراني، مربي جنوا و جوزپه سانينو مربي كيه وو به دنبال كسب تجارب جديدي در سري A هستند.
«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
محمد امینی نسب
محمد امینی نسب«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: